30min - 1h
Ekspres do kawy DeLonghi Dynamica Ecam353.75.B
Witam, proszę o pomoc z Ekspresem DeLonghi Dynamica Ecam353.75.B. Ekspres działa zrobi kawę leci gorąca woda z dyszy wodnej ale podczas wyjmowania zbiornika na wodę wyświetla Błąd Ogólny.
Procedura odkamieniania nie przechodzi do końca ponieważ przy pierwszej potrzebie wyjęcia zbiornika i uzupełnienia wody wyświetla błąd. Kawę zrobi, woda gorąca leci. Może ktoś ma pomysł co sprawdzić lub podmienić?
Z góry dziękuję za pomoc.
Rozwiązanie problemu:
Wymiana stycznika obecności zbiornika na wodę (mikroprzełącznik od zbiornika wody)
Dzień dobry, jeśli chodzi o błąd/alarm ogólny to zalecamy zapoznać się z danym artykułem oraz sprawdzić elementy w nim zawarte: https://north.pl/baza-porad/co-oznacza-alarm-ogolny-w-ekspresie-delonghi/.
Alarm ogólny mówi nam zazwyczaj o problemie z grzaniem. Najprawdopodobniej jedna z trzech części: grzałka, bezpiecznik bądź czujnik będzie odpowiadać za ten błąd. Ja bym sprawdziła grzałkę odpowiedzialną za obieg mleka.
https://www.youtube.com/watch?v=eYuorWyg1mg&t=30s
Witam, profilaktycznie wymienione zostało te elementy o których Pani pisze dalej to samo.
Czy problem zawsze występuje podczas wyjęciu pojemnika na wodę? Mam na myśli podczas robienia tradycyjnej kawy lub kawy z mlekiem. Może jest błędna informacja przez czujnik poziomu wody:
Link do czujnika poziomu wody do ekspresu do DeLonghi ECAM353.75.B :
https://north.pl/karta/czujnik-poziomu-wody-do-ekspresu-do-delonghi-ecam35375b,8SA-T5-C2M2-3JL.html
Problem występuje tylko podczas jego wyjmowania nie w momencie jak skończy się woda.
Niestety najprawdopodobniej może to problem z modułem sterującym urządzenia…
Problemem okazał się mikroprzełącznik od zbiornika wody. Nie czujnika halla odpowiedzialny za poziom woda a dokładniej za jej niski stan, tylko stycznik obecności zbiornika na wodę. Podczas przełączania musiał zły sygnał chwilowo podawać po jego wymianę błąd ogólny nie występuje.
W takim razie gratuluję właściwie postawionej diagnozy jak i naprawy. Ta informacja na pewno przyda się nam w przyszłości, dziękujemy bardzo za informację.