Elkspres do kawy Nivona CAFEROMATICA NICR821
Ekspres Nivona Caferomantica 821 – nie zaparza kawy, młynek mieli kawę, ale kawa sucha trafia do zbiornika na fusy. Dysze wylotu kawy są czyste, bo gdy włączę płukanie systemu z programu „konserwacja”, woda wypływa z dysz, jednak po włączeniu urządzenia (na wyświetlaczu jest komunikat „płukanie…”, woda z dysz kawowych nie wypływa, tylko do miski ociekowej. Po oględzinach, widać trochę „mazi kawowej” przy zaworze spustowym. Czy to może być uszkodzenie zaworu? Ekspres w styczniu będzie mieć dwa lata, pracuje z częstotliwością do 4-ech kaw dziennie. Może jakaś podpowiedź, za którą z góry dziękuję. Zamawiam w North zawór spustowy przekładni, ale może jeszcze jakaś sugestia, podpowiedź na ewentualnie dodatkową część zapasową?? Pozdrawiam. Wiesław Skonieczny
Jeśli pojawia się maź kawowa, to faktycznie może być zablokowany zawór. Wymiana zaworu może być słuszną diagnozą. Jeśli nie ma przepływu wody, może to też być problem z systemem zaparzającym. Proszę dać znać jak poszła naprawa i czy wymiana zaworu pomogła?
Zaparzacz warto dobrze umyć i nasmarować prowadnice, żeby lekko się poruszał
Pytanie jest już prawie roczne, ale może się jeszcze komuś przyda mój komentarz.
Ja bym jednak zaczął od zaparzacza. Należałoby go oczyścić, rozkręcić i skupić się na rozłożeniu i oczyszczeniu sitka. Tam zapewne zebrało się sporo osadu szczególnie jeśli młynek jest ustawiony na drobne mielenie. Po umyciu i wysuszeniu można wymienić uszczelki i nasmarować ruchome części zaparzacza.