+Dodaj wpis
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post
Naprawiaj, nie wyrzucaj > Instrukcje > Rozpadł się na kawałki wentylator turbiny odkurzacza pionowego Philips FC6729/01

Rozpadł się na kawałki wentylator turbiny odkurzacza pionowego Philips FC6729/01

Andrzej 15.01.2023

Instrukcja wymiany silnika w odkurzaczu pionowym

W odkurzaczu pionowym rozpadł się na kawałki wirnik turbiny.

Większość mocowana jest na zaczepy. Tak jakby założeniem producenta było kupno kompletnej głowicy, a nie naprawa. Oczywiście ułatwia to montaż na linii produkcyjnej czy na taśmie montażowej, ale nie naprawę.

Nagle okazało się, że odkurzacz nie zasysa. Silnik słychać, że pracuje. Szczotka w ssawce się obraca. Odpiąłem pojemnik na kurz. Okazało się, że latają kawałki wirnika turbiny. Okazało się, producent nie przewidział że coś będzie naprawiane. W założeniu było kupno kompletnie nowego, ale udało się naprawić.

Naprawa zajęła trochę czasu, ale satysfakcja po mojej stronie :).

Trudność naprawy
difficulty key difficulty key difficulty key difficulty key difficulty key difficulty key Średnia
Czas naprawy

powyżej 2h

Naprawione

Odkurzacz pionowy Philips SpeedPro FC6729/01

1.

Zdemontować mocowaną na zaczepy osłonę wyłącznika

Zdemontować mocowaną na zaczepy osłonę wyłącznika.

2.

Odkręcić wkręt i zdjąć osłonę

Odkręcić wkręt i zdjąć osłonę na rękojeści.

3.

Zdemontować ramkę maskującą

Zdemontować ramkę maskującą. Jest to trudne, mocowana na 7 zaczepów

4.

Zdjąć osłony boczne

Zdjąć osłony boczne, mocowane na zaczepy.

5.

Odkręcić 3 wkręty

Odkręcić 3 wkręty i zdjąć osłonę akumulatora.

6.

Odłączyć wtyczkę od silnika

Odłączyć wtyczkę od silnika i odczepić przewody.

7.

Wewnątrz wykręcić 4 wkręty

Wewnątrz wykręcić 4 wkręty i wymontować silnik z turbiną. Jest to trudne, uważać na przewody.

8.

Odczepić zaczepy łączące turbinę

W wymontowanym podzespole odczepić zaczepy łączące turbinę. Wmontować sprawny silnik z turbiną. Jest w całości.

9.

Zdemontowane wszystkie podzespoły odkurzacza

Zdemontowane wszystkie podzespoły odkurzacza.

10.

Montaż przebiega w odwrotnej kolejności

Montaż przebiega w odwrotnej kolejności. Tylko pamiętać o gumowej tulejce dystansowej na silniku.

Potrzebne do naprawy:
Ostatnio dodane

Oceń artykuł

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 2

Dotychczas brak głosów! Oceń ten post jako pierwszy.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
15 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Informacje zwrotne
Pokaż wszystkie komentarze
Mat
Mat
1 rok temu

Gdzie znalazłeś wentylator do wymiany ?

Sebastian
Sebastian
1 rok temu
Odpowiedzieć  Mat

Ponawiam pytanie, gdzie Pan znalazł wentylator do wymiany?

Witold
Witold
1 rok temu

Moim zdaniem błąd w opisie. Najpierw należy zdjąć osłony boczne, a później górną ramkę. W przeciwnym razie zostaną pozrywane zaczepy na ramce. Pozdrawiam.

Andrzej
Andrzej
1 rok temu
Odpowiedzieć  Witold

Skąd możesz wiedzieć jak nie naprawiałeś takiej marki i wersji odkurzacza ? To są brednie napisane. Nie ma żadnego błędu w opisie. Ale pan Witold może sobie najpierw demontować osłony boczne, kto mu broni.

Mirek
Mirek
10 miesięcy temu

Witam
wymieniłem wkład akumulatorowy w tym odkurzaczu na nowy i mam problem z ładowaniem, czy ktoś może pomóc ?
Mirek

Emil
Emil
8 miesięcy temu
Odpowiedzieć  Mirek

udało się wymienić ?

Emil
Emil
8 miesięcy temu

jak zdemontować te zaczepy ? są miejsca w których trzeba je podważyć czy po prostu siłowo 🙂 ?

Ostatnio edytowane 8 miesięcy temu przez Emil
Kris
Kris
7 miesięcy temu

Super.👍👍👍👍. Wielkie dzięki. Chyba każdemu po gwarancji wirniki się rozpadają. Philips nie uznaje wady fabrycznej, czyżby to był spisek „żarówkowy”.

Kris
Kris
7 miesięcy temu

Zrobione. Wirnik sklejony klejem cjanoakrylowym i sodą. Po sklejeniu wyrównane i została dopasowana tulejka z anteny teleskopowej 11mmi wewnętrzna średnica 10,5mm. Tulejke od środka zarysować np: pilniczkiem, następnie lekko wbić na wirnik i zalać klejem i sodą. Potem na małe obroty 2V z zasilacza i papier ścierny, a następnie na wyższych obrotach 5 – 7V. Na tulejki silnika po kropelce gęstego oleju. Zobaczymy jak długo pochodzi. 😃

1
Kris
Kris
7 miesięcy temu

Wielkie dzięki za instrukcje demontażu. 👍Zrobione. Wirnik sklejony klejem cjanoakrylowym i sodą. Po sklejeniu wyrównane i została dopasowana tulejka z anteny teleskopowej 11mmi wewnętrzna średnica 10,5mm. Tulejke od środka zarysować np: pilniczkiem, następnie lekko wbić na wirnik i zalać klejem i sodą. Potem na małe obroty 2V z zasilacza i papier ścierny, a następnie na wyższych obrotach 5 – 7V. Na tulejki silnika po kropelce gęstego oleju. Zobaczymy jak długo pochodzi. 😃

1
Maciej
Maciej
7 miesięcy temu

Jak wyjąć sam silnik z tego plastikowego elementu? Rozpadł mi się wiatrak, kupiłem za grosze taki sam odkurzacz z uszkodzonym silnikiem i chciałbym podmienić sam wiatrak. Da się to rozmontować i zamontować na mój sprawny silnik? Na przedostatnim zdjęciu widać sam silnik. Ja u siebie już całość rozłożyłem, został mi tylko ten ostatni element.

IMG_20240220_215251999
Kris
Kris
6 miesięcy temu
Odpowiedzieć  Maciej

Ja próbowałem ściągnąć ten silnik, ale mi się nie udało, więc tylko skleiłem.

Mariusz
Mariusz
4 miesięcy temu

Bardzo dziękuję za instrukcję!!!

Wymiana zespołu wentylator z silnikiem (po kompletnym rozpadzie wentylatora – silnik sprawny) zakończona u mnie sukcesem z jednym zerwanym zaczepem górnej ramki 😖.

Po wstępnym poluzowaniu ramki i (u mnie) odpięciu 2 pierwszych zaczepów (lewy i prawy
, pierwsze od strony rekojeści) niestety zerwałem drugi z lewej strony – ALE tak jak pisał wyżej Witold – bardzo łatwo było poluzować i ściągnąć osłony boczne!!! – mają zaczepy do reszty obudowy od dołu – od góry tylko mały wpust w ramkę. Wyciągnąłem je „do tyłu” po „rozruszaniu” i wypchaniu trochę na zewnątrz od środka (jest dostęp od strony rekojeści). Mamy wtedy fajny dostęp do następnych 3 zaczepów ramki z każdej strony i bez kłopotu można ją ściągnąć !!! – dziękuję Witold!

Poza odpięciem kostki od silnika warto wypiąć kostkę od baterii żeby całkiem odłączyć zasilanie na czas naprawy żeby nie narobić dodatkowych kłopotów przez przypadek 😁 (silnik ma 2 pinową, bateria 3 piny – nie da się pomylić i podpiąć inaczej po naprawie – łatwe złączki)

Wyciągnięcie silnika z obudową rzeczywiście trudne – zacząłem od rozłączenia u góry rączki (żadna inna opcja nie udała się) a później wypychałem silnik od dołu, ponowny montaż udał się szybko dopiero gdy zacząłem od włożenia plastiku połączonego z silnikiem w wpusty u góry rączki a potem dopychanie całości w stronę rekojeści urządzenia.

Mam nadzieję że opisy moich doświadczeń są w miarę jasne 🤦‍♂️😀.

Życzę powodzenia w naprawie!!!
Dasię 🤪😝

Pozdrawiam 🤗

15
0
Będę wdzięczny za komentarze.x