Popsuła się Myjka Karcher K5 – wymiana skrzynki elektrycznej
Myjka ciśnieniowa Karcher uległa awarii 3 lata temu. Postanowiłem wyciągnąć ją z garażu i zobaczyć co tam się z nią dzieje. Po diagnozie i pomiarach stwierdziłem, że uszkodzeniu uległa skrzynka elektryczna. Zamówiłem nową, wymiana poszła sprawnie i myjka dostała nowe życie.
Tabliczka znamionowa z modelem Karcher K5.70MD 1.950-401
Widok na myjkę przed rozkręceniem
Odkręcenie pierwszych 2 śrubek (śrubokręt TORX 10)
Używamy wkrętaka TORX 10
Niektóre śrubki były zardzewiałe i wtedy pomógł TORX o rozmiarze 15
Odkręcamy kolejne śruby
Odkręcamy kolejne śruby
Odkręcamy kolejne śruby w dolnej części obudowy - tym razem używamy śrubokręta krzyżakowego
Do tego momentu odkręciliśmy 6 śrub - 4 torxem i 2 krzyżakowym
Niektóre śruby są mocno zardzewiałe
Widok na śrubę odkręcaną Torxem
Następnie odkręcamy 2 śruby, które służą do połączenia górnej części myjki z dolną
Najpierw z jednej strony, potem z drugiej
Odłączamy wąż
Wąż odłączony
W tym momencie odczepiamy górną część obudowy myjki od dolnej
Odkręcamy kombinerkami zawór węża chwytając za jego górną część. Lepiej użyć specjalnego klucza ,ale nie miałem takowego
Zawór odkręcony
Ściągamy pokrywę górną i myślałem, że można już zdjąć całą obudowę, ale okazało się, że coś jeszcze trzymało, mało nie urwałem zatrzasków.
Okazało się, że należy jeszcze zdemontować koła i kołpaki, by dostać się do 2 ostatnich śrub
Odkręcamy pierwszą z nich
I tą samą z drugiej strony
Dopiero teraz możemy ściągnąć bez problemu obudowę
Widok na silnik po zdjęciu obudowy
Sprawdzamy czy nie trzeba odłączyć jakichś wężyków by dostać się do silnika
Aby zdjąć obudowę silnika należy podważyć np. śrubokrętem płaskim kilka zatrzasków
Nam docelowo zależy na demontażu skrzynki elektrycznej
Gdy zdjąłem obudowę silnika, można było zabrać się za demontaż skrzynki elektrycznej
Widok na skrzynkę elektryczną
Skrzynka elektryczna posiada dość delikatne zatrzaski, które należy podważyć jeżeli chcemy się dostać do wnętrza skrzynki. Ja tego nie potrzebuję, bo chcę wymienić całą skrzynkę.
Tutaj kolejny zatrzask. Po odblokowaniu zatrzasków, można dostać się do środka skrzynki elektrycznej (ale jak pisałem wcześniej, ja tego nie robię, bo wymieniam całą skrzynkę na nową)
Skrzynka elektryczna zdemontowana. Kupiłem nową i wymieniłem ją w miejsce uszkodzonej. Następnie złożenie obudowy silnika i samej myjki w odwrotnej kolejności i myjka dostała nowe życie.
UWAGA! Najważniejsza rzecz w momencie odkręcania 4 śrub (imbusem) obudowy silnika, to ustawić go pionowo, bo grozi to wyciekiem oleju z silnika. Niestety, by wymontować skrzynkę elektryczną, nie ma innego wyjścia jak odkręcenie tych 4 śrubek.