około 1h
Krajalnica Zelmer Doris 393.5 NP
Naprawa krajalnicy Zelmer
Naprawa krajalnicy Zelmer Doris nie jest tak bezproblemowa. Wymiana zębatki choć wyglada banalnie nie poddaje się normalnym narzędziom- serwis fabryczny zelmer wymienia ją razem z silnikiem a serwis certyfikowany przez zelmer używa tricków aby odkręcić cześć . Reasumując źle zaprojektowana cześć ale możliwa do wymiany w cenie 1/3 nowego urządzenia . W przypadku tego modelu warto naprawić . Na rynku nie ma dostępnego klucza, producent świadomie kieruje użytkownika do serwisu fabrycznego który tez jest w tym zakresie narzędziowe nieprzygotowany – stad rekomenduje wymianę całego podzespołu , tj. Zębatki z silnikiem.
Kupiłem w North kółko zębate do krajalnicy Zelmer.
Bardzo sprawnie dotarło 🙂
Niestety naprawa nie taka banalna jak mi się wydawało.
Nie jestem w stanie odkręcić nawet obudowy.
Czy mogę zrobić to samodzielnie? Jak?
Czy konieczny serwis?
A jaki dokładny model Zelmera Pan posiada (z tabliczki znamionowej prosze spisac)? Proszę napisać, może coś pomożemy. To często może być na zatrzaskach, śruby mogą być pochowane, np pod stopami na dole, ale nie mamy pewności bo nie widzimy tego urządzenia.
W załączeniu zdjęcie tabliczki znamionowej: zelmer TYP 294.
Pewnie są jakieś zatrzaski. Boję się połamać 🙂
Prosze spróbować najpierw zdjąć elementy ruchowe – nóz i wózek. Odkręcić / ściągnąć nóż i zobaczyć – powinny byc gdzieś zatrzaski, można też sprobować podważyć prowadnicę ruchomą, jak się uda ją zdjąć, może coś się wtedy pojawi… Jeśli to nie pomoże, proszę przysłać zdjęcie krajalnicy od spodu. Jeszcze za chwilę wrócę do Pana bo znalazłem rysunek złożeniowy tego urządzenia.
Proszę zerknąć na ten schemat – są tam widoczne zaślepki i śrubki, które się pod nimi kryją. Trzeba je odszukać i powoli odkręcać.
Bardzo dziękuję za schemat krajalnicy.
To było kluczowe ponieważ dopiero na schemacie było widać, że pod zaślepką nr 5 jest jeszcze jedna śruba.
Reszta poszła gładko i krajalnica jak nowa 🙂
Jeszcze raz dziękuję za pomoc i pozdrawiam
Rewelacja! Super, że udało się wspólnymi siłami rozwiązać problem 🙂